Leta i den här bloggen

tisdag 18 maj 2010

Första tänket

Ja så tog man ett kliv till in i samtiden. Eftersom jag tillhör den senfärdiga skaran, är det först nu som jag fått arslet ur vagnen och börjat testa att blogga.



Meningen med den här sidan kom upp efter ett möte med några duktiga web-konsulter som öppnade ögonen för hur långt tekniken kommit när det gäller att kommunicera med och intressera sin omvärld. Oavsett om det gäller vänner, kollegor, kunder eller andra.



Jag arbetar inom skogsindustrin och tycker det är en mycket bra bransch med tanke på att vi arbetar med en förnyelsebar resurs i form av skog och att ett fungerande skogsbruk gör mycket mer gott för Världens ekosystem än ett icke fungerande. Därför vil jag börja blogga och det kommer främst att röra sig om tankar kring miljö, klimat men säkert en del om barnuppfostran, jakthundar, rosodling, vin, vattenläckor och annat intressant också.

1 kommentar:

  1. Shit... Sitter här och avrundar kvällen efter en trevlig middag med von E, pressar i sig slattarna, skall regga det senaste träningspasset och så kastar man ju förstås ett öga på fejjan... :-)

    Jag lovar härmed att att alltid vara en trogen följare! Med glädje kommer jag att följa dina tankar på din blogg. Spännande!

    Rosodling går bort, vattenläckor likaså. Däremot är jag mycket intresserad av miljö, klimat, barnuppfostran, jakt och några saker du inte ännu nämnt; skogsindustrin, trävaruindustrin, skogsbruk och segling medelst periskop! ;-)

    SvaraRadera